Algemene voorwaarden voor de online verkoop van producten aan individuele consumenten

Preambule

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen die via de website van Champgrand worden afgesloten.

De website: champgrand.be is een dienst van :

De vereenvoudigde naamloze vennootschap: SAS MF Bottes met een maatschappelijk kapitaal van 5000 € euros

N° RCS 810 372 227

BTW-NUMMER: FR67810372227

Gevestigd op 4 Route de saint Mards 76590 Belmesnil en France

URL website: https://www.champgrand.be/

E-mail: contact@champgrand.fr

Telefoonnummer: 02.77.23.03.77

De website https://www.champgrand.be/ verkoopt de volgende producten : Kleding en Schoeisel

De klant verklaart de algemene verkoopsvoorwaarden gelezen en aanvaard te hebben alvorens zijn bestelling te plaatsen. Het valideren van de bestelling impliceert dus de aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden.

Artikel 1 - Principes

Deze algemene voorwaarden drukken het geheel van de verplichtingen van de partijen uit. De koper wordt dus geacht ze zonder voorbehoud te aanvaarden. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, met name die welke van toepassing zijn op de verkoop in de winkel of via andere distributie- en marketingkanalen.

Ze zijn toegankelijk op de website https://www.champgrand.be/ en hebben in voorkomend geval voorrang op elke andere versie of elk ander tegenstrijdig document.

De verkoper en de koper komen overeen dat deze algemene voorwaarden exclusief van toepassing zijn op hun relatie. De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. Ze zullen van toepassing zijn zodra ze online worden gezet.

Indien een verkoopsvoorwaarde zou ontbreken, wordt deze geacht te worden beheerst door de praktijken die gelden in de sector van de verkoop op afstand waarvan de bedrijven in Frankrijk zijn gevestigd.

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn geldig tot 01 juni 2060.

Artikel 2 - Inhoud

Het doel van deze algemene voorwaarden is het vastleggen van de rechten en plichten van de partijen in verband met de online verkoop van goederen die door de verkoper aan de koper worden aangeboden via de websitehttps://www.champgrand.be/.

Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing op aankopen die worden gedaan op de website van Champgrand of in de winkel en die uitsluitend worden geleverd op het Franse vasteland.

Voor leveringen in België, Nederland of het buitenland kunt u een bericht sturen naar het volgende e-mailadres: contact@champgrand.fr

Deze aankopen hebben betrekking op de volgende producten : Kleding, schoeisel en accessoires

Artikel 3 - Precontractuele informatie

De koper erkent vóór het plaatsen van zijn bestelling en het sluiten van het contract op leesbare en begrijpelijke wijze te zijn geïnformeerd over deze algemene verkoopvoorwaarden en alle informatie die wordt opgesomd in artikel L 221-5 van de Franse Code de la consommation.

De volgende informatie wordt op een duidelijke en begrijpelijke manier aan de koper verstrekt:

- De essentiële kenmerken van het product.

- De prijs van het product

- Indien van toepassing, alle extra transport-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten ;

- B   gebrek aan onmiddellijke uitvoering van de overeenkomst, de datum of het tijdstip waarop de verkoper zich ertoe verbindt het product te verzenden, ongeacht de prijs;

- Informatie over de verkoper, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens en zijn activiteiten, evenals informatie over wettelijke garanties, de functionaliteit van digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit ervan, het bestaan en de uitvoeringsvoorwaarden van garanties en andere contractuele voorwaarden.

Artikel 4 - De bestelling

De koper kan online een bestelling plaatsen in de online catalogus voor elk product, onder voorbehoud van beschikbaarheid.

De koper wordt op de hoogte gebracht van de eventuele onbeschikbaarheid van het bestelde product.

Om de bestelling te valideren, moet de koper deze algemene voorwaarden aanvaarden door te klikken waar aangegeven. Hij moet ook het leveringsadres en de leveringswijze kiezen en de betalingswijze bevestigen.

De verkoop wordt als definitief beschouwd:

Nadat de verkoper de koper per e-mail een bevestiging van de aanvaarding van de bestelling heeft gestuurd.

- En na ontvangst door de verkoper van de volledige prijs.

Elke bestelling impliceert de aanvaarding van de prijzen en de beschrijving van de producten die te koop worden aangeboden. Elke betwisting op dit punt zal worden behandeld in het kader van een eventuele omruiling en de hieronder vermelde garanties.

In bepaalde gevallen, met name niet-betaling, onjuist adres of een ander probleem met de rekening van de koper, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling van de koper te blokkeren totdat het probleem is opgelost.

Voor vragen over het volgen van een bestelling kan de koper naar zijn/haar account gaan om toegang te krijgen tot de link voor het volgen van de bestelling, de klantenservice bellen op 02.77.23.03.77 (kosten van een lokaal gesprek), op de volgende dagen en tijden: Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u en van 14u tot 18u, of stuur een e-mail naar het volgende adres: contact@champgrand.fr

Artikel 5 - Elektronische handtekening

De online verstrekking van het creditcardnummer van de koper en de definitieve validatie van de bestelling vormen het bewijs dat de koper akkoord gaat:

- Betaalbaarheid van de verschuldigde bedragen uit hoofde van de bestelling ;

- Ondertekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle uitgevoerde handelingen.

- In geval van frauduleus gebruik van de bankkaart wordt de koper verzocht contact op te nemen met de verkoper zodra dit wordt ontdekt op het volgende telefoonnummer: 02.77.23.03.77

Artikel 6 - Bevestiging van de bestelling

De verkoper stuurt de koper een orderbevestiging per e-mail.

Artikel 7 - Bewijs van transactie

De geautomatiseerde registers, die in de computersystemen van de verkoper worden bewaard onder redelijke veiligheidsvoorwaarden, worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen. Bestelbonnen en facturen worden gearchiveerd op een betrouwbaar en duurzaam medium dat als bewijs kan worden overgelegd.

Artikel 8 - Productinformatie.

De producten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zijn de producten die voorkomen op de website van de verkoper en die worden aangeduid als verkocht en verzonden door de verkoper. Ze worden aangeboden zolang de voorraad strekt.

De producten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en gepresenteerd. De verkoper kan echter aansprakelijk worden gesteld voor fouten of weglatingen in deze presentatie.

De foto's van de producten zijn niet contractueel.

Artikel 9 - Prijzen

De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, maar verbindt zich ertoe om de prijzen toe te passen die gelden op het moment van de bestelling, onder voorbehoud van de beschikbaarheid op die datum.

De prijzen zijn uitgedrukt in euro. Ze zijn exclusief leveringskosten, die extra gefactureerd worden en aangegeven worden voordat de bestelling gevalideerd wordt. De prijzen houden rekening met de BTW die van toepassing is op de dag van de bestelling en elke wijziging van het toepasselijke BTW-tarief wordt automatisch doorberekend in de prijs van de producten in de online shop.

Als een of meer belastingen of heffingen, met name op milieugebied, worden ingevoerd of gewijzigd, naar boven of naar beneden, kan deze wijziging worden doorberekend in de verkoopprijs van de producten.

Champgrand behoudt zich het recht voor om een bestelling te wijzigen of te annuleren als de prijzen onjuist zijn of als gevolg van een computerprobleem.

Artikel 10 - Wijze van betaling

Dit is een bestelling met betalingsverplichting, wat betekent dat het plaatsen van een bestelling betaling door de koper impliceert. Om de bestelling te betalen, kan de koper kiezen uit alle betalingswijzen die door de verkoper ter beschikking worden gesteld en die op de website van de verkoper worden vermeld. De koper garandeert de verkoper dat hij over de nodige machtigingen beschikt om de door hem gekozen betalingswijze te gebruiken bij het valideren van de bestelbon. De verkoper behoudt zich het recht voor om de verwerking van elke bestelling en elke levering op te schorten in geval van weigering door de officieel erkende instanties om de betaling per bankkaart toe te staan of in geval van niet-betaling. In het bijzonder behoudt de verkoper zich het recht voor om te weigeren een levering uit te voeren of een bestelling uit te voeren van een koper die een vorige bestelling niet of slechts gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt.

De prijs moet volledig worden betaald op de dag dat de bestelling wordt geplaatst, in overeenstemming met de volgende voorwaarden:

- Kredietkaart

- PayPal

- Cheque

- Overschrijving

Bank Contact

Artikel 11 - Verkrijgbaarheid van het product - Restituties - Geschillenregeling

Behalve in geval van overmacht of tijdens periodes waarin de online shop gesloten is, wat duidelijk wordt aangegeven op de startpagina van de site, zijn de levertijden, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden, de levertijden die op de website worden aangegeven op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. De levertijden gaan in op de datum van registratie van de bestelling zoals vermeld in de bevestigingsmail.

Voor leveringen in Frankrijk, Corsica, België en Nederland bedraagt de leveringstermijn 1 tot 7 dagen vanaf de dag die volgt op die waarop de verkoper de bestelling heeft verzonden, afhankelijk van de methoden die door de verschillende geselecteerde vervoerders worden gebruikt: Colissimo, DPD, Chronopost, UPS, GLS. Ten laatste 30 werkdagen na het afsluiten van het contract.

Voor leveringen inoverzeese departementen en gebiedsdelen of in een ander land worden de leveringsvoorwaarden per geval aan de koper gespecificeerd.

In geval van niet-naleving van de overeengekomen leveringsdatum of -termijn kan de koper zich vrij uit het contract terugtrekken.

De koper moet deze opeenvolgende formaliteiten vervullen per aangetekende brief met ontvangstbewijs of schriftelijk op een andere duurzame drager.

Het contract wordt geacht te zijn opgezegd bij ontvangst door de verkoper van de brief of het schriftelijke document waarin hij van deze opzegging in kennis wordt gesteld, tenzij de professional in de tussentijd heeft gepresteerd.

De koper kan het contract echter onmiddellijk opzeggen als de hierboven vermelde data of termijnen voor hem een essentiële voorwaarde van het contract vormen.

In dit geval is de verkoper verplicht om bij ontbinding van het contract alle betaalde bedragen aan de koper terug te betalen, uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop het contract werd ontbonden.

Als het bestelde product niet beschikbaar is, wordt de koper hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gesteld en heeft hij de mogelijkheid om de bestelling te annuleren. De koper heeft dan de keuze om terugbetaling van de betaalde bedragen, een tegoedbon of omruiling van het product te vragen.

Artikel 12 - Leveringsvoorwaarden

Onder levering wordt verstaan de overdracht aan de consument van het bezit van of de controle over de goederen. De bestelde producten worden geleverd overeenkomstig de algemene voorwaarden en binnen de hierboven vermelde termijn.

De producten worden geleverd op het adres dat door de koper is vermeld op de bestelbon op het moment van de bestelling; de koper moet controleren of dit adres correct is. Elk pakket dat naar de verkoper wordt teruggestuurd wegens een onjuist leveringsadres, zal op kosten van de koper opnieuw worden verzonden. De koper kan op zijn verzoek een factuur laten sturen naar het factuuradres en niet naar het leveringsadres, door de optie die hiervoor voorzien is op de bestelbon te valideren. Als de koper afwezig is op de dag van de levering, laat de bezorger een leveringsbon achter in de brievenbus, zodat de koper het pakket kan afhalen op de aangegeven plaats en het aangegeven tijdstip.

Als op het moment van levering de originele verpakking beschadigd, gescheurd of open is, moet de koper de staat van de artikelen controleren. Als ze beschadigd zijn, moet de koper het pakket weigeren en een voorbehoud maken op de leveringsbon (pakket geweigerd wegens geopend of beschadigd).

De koper moet op de leveringsbon en in de vorm van een handgeschreven voorbehoud, vergezeld van zijn/haar handtekening, elke anomalie met betrekking tot de levering aangeven (producten ontbreken ten opzichte van de leveringsbon, beschadigd pakket, kapotte producten, enz.)

Deze controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de koper of een door de koper gemachtigde persoon de leveringsbon heeft ondertekend.

De koper moet vervolgens uiterlijk binnen drie werkdagen na ontvangst van het/de artikel(en) dit voorbehoud per aangetekende brief aan de vervoerder bevestigen en een kopie van deze brief per fax, e-mail of gewone post sturen naar de verkoper op het adres dat vermeld staat in de wettelijke kennisgeving van de site.

Als de producten moeten worden teruggestuurd naar de verkoper, moet de verkoper binnen 14 dagen na levering een verzoek tot terugzending ontvangen. Elke klacht met betrekking tot het transport die buiten deze periode wordt ingediend, zal niet worden aanvaard. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd voor producten in originele staat (verpakking, accessoires, instructies, enz.).

Artikel 13 - Fouten bij de levering

De koper moet de verkoper op de dag van ontvangst, of ten laatste op de eerstvolgende werkdag, op de hoogte brengen van elke klacht wegens leveringsfout en/of niet-conformiteit van de producten in natura of in kwaliteit ten opzichte van de gegevens vermeld op de bestelbon. Elke klacht die na deze termijn wordt ingediend, zal worden verworpen.

De klacht kan naar goeddunken van de koper worden ingediend:

- Telefonisch op het volgende nummer: 02.77.23.03.77

- Per e-mail op het volgende adres: contact@champgrand.fr

Elke klacht die niet volgens bovenstaande regels en binnen de gestelde termijnen wordt ingediend, wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid ten opzichte van de koper.

Na ontvangst van de klacht zal de verkoper een omruilordernummer toekennen voor het (de) betrokken product(en) en dit nummer per e-mail naar de koper sturen. Een product kan alleen worden geruild als het ruilordernummer is toegekend.

In geval van een leverings- of omruilfout moet elk om te ruilen of terug te betalen product in zijn geheel en in de originele verpakking (verpakking, accessoires, gebruiksaanwijzing, enz.) worden teruggestuurd naar de verkoper op het volgende adres: 4 Route de Saint Mards, 76590 Belmesnil.

De retourkosten zijn voor rekening van de verkoper.

Artikel 14-Productgaranties

14-1 Wettelijke garanties van overeenstemming

De verkoper garandeert de conformiteit van de verkochte goederen met het contract, zodat de koper een vordering kan instellen op grond van de wettelijke conformiteitsgarantie zoals bepaald in de artikelen L.217-3 en volgende van de Franse Consumentenwet.

In het geval van een claim onder de wettelijke conformiteitsgarantie, dient u er rekening mee te houden dat :

-De koper beschikt over een termijn van 2 jaar vanaf de datum van levering van het product om actie te ondernemen;

-de koper is vrijgesteld van de verplichting om het bestaan van het gebrek aan overeenstemming te bewijzen gedurende 24 maanden na levering van de nieuwe goederen;

- de koper kan kiezen tussen reparatie of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostenvoorwaarden van artikel L.217-17 van de Franse consumentenwet;

14-2 Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken

In overeenstemming met artikelen 1641 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek is de verkoper aansprakelijk voor alle verborgen gebreken die van invloed kunnen zijn op de verkochte goederen. Het is aan de koper om te bewijzen dat de verborgen gebreken al bestonden toen het product werd verkocht en van dien aard zijn dat ze het product ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het is bestemd. Deze garantie moet binnen twee jaar na ontdekking van het gebrek worden ingeroepen. De koper kan kiezen tussen het ontbinden van de verkoop of het verlagen van de prijs in overeenstemming met artikel 1644 van het Franse Burgerlijk Wetboek.

Commerciële garantie

De verkochte producten worden ook gedekt door een commerciële garantie die tot doel heeft hun conformiteit te garanderen en de terugbetaling van de aankoopprijs, de vervanging of de reparatie van de producten te waarborgen. Deze garantie geldt niet voor gebreken die het gevolg zijn van abnormaal of foutief gebruik of die het gevolg zijn van een oorzaak die geen verband houdt met de intrinsieke kwaliteiten van de producten.

Artikel 15 - Herroepingsrecht

Toepassing van het herroepingsrecht

In overeenstemming met de bepalingen van de Franse consumentenwetgeving beschikt de koper over een termijn van 14 dagen vanaf de datum van levering van zijn bestelling om elk artikel dat hem niet bevalt terug te sturen en zonder boete terugbetaling te vragen, met uitzondering van de retourkosten, die voor rekening van de koper blijven.

Retourzendingen moeten in hun oorspronkelijke staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) plaatsvinden, zodat ze als nieuw kunnen worden aangeboden, vergezeld van de aankoopfactuur.

Beschadigde, bevuilde of incomplete producten worden niet geaccepteerd.

Het retourformulier is beschikbaar op de website https://www.champgrand.be/nl/content/1-levering-retourneren moet bij het product worden gevoegd wanneer het wordt geretourneerd. Elke andere manier van herroepingsverklaring wordt geaccepteerd. De verklaring moet ondubbelzinnig zijn en de wens tot herroeping uitdrukken.

Als het herroepingsrecht wordt uitgeoefend binnen de bovengenoemde termijn, zal de verkoper de producten die door de koper zijn geretourneerd binnen 72 werkuren, en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst en na controle van de staat van het product, terugbetalen onder de hierboven vermelde voorwaarden.

Uitzonderingen

In overeenstemming met artikel L221-28 van de Franse consumentenwet, kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend voor contracten met betrekking tot :

- Producten die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of die duidelijk zijn gepersonaliseerd;

- leveringen van producten die door de consument na levering zijn ontzegeld en die niet kunnen worden teruggezonden om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming;

Artikel 16 - Overmacht

Elke omstandigheid buiten de wil van de partijen die de nakoming van hun verplichtingen onder normale omstandigheden verhindert, wordt beschouwd als een grond tot exoneratie van de partijen en leidt tot de opschorting ervan.

De partij die zich beroept op de omstandigheden in kwestie moet de andere partij onmiddellijk op de hoogte stellen van het ontstaan en verdwijnen ervan. Als overmacht zullen worden beschouwd alle onweerstaanbare feiten of omstandigheden, extern aan de partijen, onvoorzienbaar, onvermijdelijk, onafhankelijk van de wil van de partijen en die niet kunnen worden voorkomen door de laatste, ondanks alle mogelijke redelijke inspanningen. Overmacht of toevallige gebeurtenissen worden uitdrukkelijk beschouwd als een aanvulling op de gebeurtenissen die algemeen worden aanvaard door de jurisprudentie van de Franse hoven en rechtbanken.

De partijen zullen samenkomen om de impact van de gebeurtenis te onderzoeken en de voorwaarden overeen te komen waaronder de uitvoering van het contract zal worden voortgezet. Als de overmachtsituatie langer dan drie maanden duurt, kunnen deze algemene voorwaarden worden opgezegd door de benadeelde partij.

Artikel 17 - Intellectuele eigendom

De inhoud van de website blijft eigendom van de verkoper, die als enige de intellectuele eigendomsrechten op deze inhoud bezit.

Kopers verbinden zich ertoe geen enkel gebruik te maken van deze inhoud en elke gehele of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is strikt verboden en kan een inbreuk vormen op het auteursrecht.

Artikel 18 - Gegevensbescherming

De nominatieve gegevens die door de koper worden verstrekt, zijn nodig om zijn bestelling te verwerken en facturen op te stellen.

Ze mogen niet worden meegedeeld aan de partners van de verkoper die instaan voor de uitvoering, de verwerking, het beheer en de betaling van de bestellingen. De koper beschikt over een permanent recht van toegang, wijziging, rechtzetting en verzet met betrekking tot de informatie die hem/haar betreft. Dit recht kan worden uitgeoefend onder de voorwaarden die zijn gedefinieerd op de website Champgrand.fr.

Artikel 19 - Gedeeltelijke ongeldigheid

Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig worden verklaard of als zodanig worden aangemerkt op grond van een wet, voorschrift of na een definitieve uitspraak van een bevoegde rechter, behouden de overige bepalingen hun volledige geldigheid en reikwijdte.

Artikel 20- Niet-ontheffing

Het feit dat een van de partijen geen gebruik maakt van een schending door de andere partij van een van de verplichtingen waarnaar in deze algemene voorwaarden wordt verwezen, kan voor de toekomst niet worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand van de desbetreffende verplichting.

Artikel 21 - Titel

In geval van interpretatiemoeilijkheden tussen een van de titels aan het begin van de clausules en een van de clausules, worden de titels onbestaande verklaard.

Artikel 22 - Taal van het contract

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn opgesteld in het Frans. Indien ze vertaald worden in één of meerdere vreemde talen, zal in geval van betwisting enkel de Franse tekst als authentiek beschouwd worden.

Artikel 23 - Bemiddeling en geschillenregeling

Overeenkomstig artikel L. 612-1 van de consumentencode heeft de consument, behoudens artikel L.612.2 van de consumentencode, de mogelijkheid om binnen een termijn van minder dan een jaar vanaf de datum van zijn schriftelijke klacht bij de verkoper een verzoek tot minnelijke schikking via bemiddeling in te dienen.

Deze instelling heeft SAS Médiation Solution aangewezen als bemiddelingsorgaan voor consumenten door middel van een lidmaatschap geregistreerd onder nummer 51060/VM/2306.

Om een zaak aan de bemiddelaar voor te leggen, moet de consument een verzoek indienen:

- Hetzij schriftelijk aan :

Sas bemiddeling oplossing

222 bergstraat

01800 Saint Jean de Niost

Tel. 04 82 53 93 06

- Of per e-mail naar: contact@sasmediationsolution-conso.fr

- Of door het online formulier "Contact opnemen met de Ombudsman" in te vullen op https://www.sasmediationsolution-conso.fr

Welke methode ook wordt gebruikt, het verzoek moet bevatten :

- Het postadres, telefoonnummer en e-mailadres van de aanvrager,

- De naam, het adres en het registratienummer van Sas Médiation Solution van de betrokken beroepsbeoefenaar,

- Een korte uiteenzetting van de feiten. De consument geeft aan de bemiddelaar aan wat hij van deze bemiddeling verwacht en waarom,

- Een kopie van de eerdere klacht,

- alle documenten die nodig zijn om de klacht te onderzoeken (bestelbon, factuur, betalingsbewijs, enz.).

In overeenstemming met artikel 14 van Verordening (EU) nr. 524/*2013 heeft de Europese Commissie een platform voor onlinegeschillenbeslechting opgezet om de onafhankelijke buitengerechtelijke beslechting van onlinegeschillen tussen consumenten en verkopers in de Europese Unie te vergemakkelijken. Dit platform is toegankelijk via de volgende link: https: //commission.europa.eu/index_fr

Artikel 24 - Toepasselijk recht

Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het Franse recht. De bevoegde rechtbank is de rechtbank van eerste aanleg.

Dit geldt zowel voor materiële als formele regels. In geval van een geschil of vordering dient de koper eerst contact op te nemen met de verkoper om een minnelijke schikking te treffen.

Artikel 25 - Bescherming van persoonsgegevens

Verzamelde gegevens :

Op deze site worden de volgende persoonlijke gegevens verzameld:

- Hetopenen van een account : Bij het aanmaken van een gebruikersaccount worden de achternaam, voornaam, e-mailadres, telefoonnummer en het postadres van de gebruiker geregistreerd.

- Verbinding : Wanneer de gebruiker verbinding maakt met de website, worden met name zijn voor- en achternaam, verbindingsgegevens, gebruiksgegevens, locatiegegevens en betalingsgegevens geregistreerd.

- Profiel : bij gebruik van de diensten op de website wordt een profiel aangemaakt, dat een adres en telefoonnummer kan bevatten.

- Betaling : Bij betaling voor producten en diensten die op de website worden aangeboden, registreert de website financiële gegevens met betrekking tot de bankrekening of creditcard van de gebruiker;

- Communicatie : Wanneer de website wordt gebruikt om met andere leden te communiceren, worden gegevens met betrekking tot de communicatie van de gebruiker tijdelijk opgeslagen;

- Cookies : cookies worden gebruikt als onderdeel van het gebruik van de site. De gebruiker heeft de mogelijkheid om cookies uit te schakelen via de instellingen van zijn browser.

Gebruik van persoonlijke gegevens

De persoonlijke gegevens die van gebruikers worden verzameld, worden gebruikt om websitediensten aan te bieden en te verbeteren en om een veilige omgeving te handhaven. Meer specifiek worden ze gebruikt voor de volgende doeleinden

- Toegang tot en gebruik van de website door de gebruiker;

- Beheer van de werking en optimalisatie van de website;

- Organisatie van de gebruiksvoorwaarden van betaaldiensten;

- Verificatie, identificatie en authenticatie van door de gebruiker verzonden gegevens;

- De gebruiker de mogelijkheid bieden om te communiceren met andere gebruikers van de website;

- Verlenen van assistentie aan de gebruiker;

- Diensten personaliseren door advertenties weer te geven op basis van de browsergeschiedenis en -voorkeuren van de gebruiker;

- Preventie en detectie van fraude, malware en beheer van beveiligingsincidenten.

- Beheer van eventuele geschillen met gebruikers

Versturen van commerciële en reclame-informatie op basis van gebruikersvoorkeuren.

Persoonlijke gegevens delen met derden

In de volgende gevallen kunnen persoonlijke gegevens worden gedeeld met derde bedrijven:

Wanneer de gebruiker de betalingsdiensten gebruikt, staat de website voor de uitvoering van deze diensten in relatie met derde bank- en financiële bedrijven waarmee zij contracten heeft.

- Wanneer de gebruiker openbaar toegankelijke informatie publiceert in de vrije commentaargebieden van de website;

- Wanneer de gebruiker de website van een derde partij toegang geeft tot zijn/haar gegevens;

Wanneer de website gebruik maakt van de diensten van serviceproviders om gebruikersondersteuning, advertentie- en betalingsdiensten te leveren. Deze dienstverleners hebben beperkte toegang tot de gegevens van de gebruiker om deze diensten te leveren en zijn contractueel verplicht om deze te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van de toepasselijke regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens;

Indien vereist door de wet, kan de website gegevens doorgeven als reactie op claims die tegen de website worden ingediend en om te voldoen aan administratieve en gerechtelijke procedures;

- Indien de website betrokken is bij een fusie, overname, overdracht van activa of curatele, kan het nodig zijn om alle of een deel van de activa, inclusief persoonsgegevens, over te dragen of te delen. In dit geval worden gebruikers op de hoogte gesteld voordat persoonlijke gegevens worden overgedragen aan een derde partij.

Veiligheid en vertrouwelijkheid

De website implementeert organisatorische, software- en fysieke digitale veiligheidsmaatregelen om persoonlijke gegevens te beschermen tegen wijziging, vernietiging en ongeoorloofde toegang. Er dient echter te worden opgemerkt dat het internet geen volledig veilige omgeving is en dat de website de veiligheid van de overdracht of opslag van informatie op het internet niet kan garanderen.

Implementatie van gebruikersrechten.

Volgens de regelgeving die van toepassing is op persoonsgegevens hebben gebruikers de volgende rechten, die ze kunnen uitoefenen door een verzoek te sturen naar het volgende adres: contact@champgrand.fr

- Recht op toegang: Gebruikers kunnen hun recht op toegang tot hun persoonsgegevens uitoefenen. In dit geval kan de website, voordat dit recht wordt uitgeoefend, om een bewijs van de identiteit van de gebruiker vragen om de nauwkeurigheid te controleren.

- Recht op rectificatie: als de persoonlijke gegevens die de website bijhoudt onjuist zijn, kunnen ze verzoeken om de informatie bij te werken.

- Het recht op verwijdering van gegevens: Gebruikers kunnen verzoeken om verwijdering van hun persoonsgegevens, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

- Het recht om de verwerking te beperken: gebruikers kunnen de website vragen om de verwerking van persoonsgegevens te beperken in overeenstemming met de uitgangspunten van de RGPD.

- Het recht om bezwaar te maken tegen gegevensverwerking: Gebruikers kunnen bezwaar maken tegen de verwerking van hun gegevens in overeenstemming met de hypothesen waarin de RGPD voorziet.

- Het recht op overdraagbaarheid: ze kunnen de website verzoeken om de verstrekte persoonsgegevens terug te sturen voor verzending naar een nieuwe website.

Evolutie van deze clausule

De website behoudt zich het recht voor om deze clausule over de bescherming van persoonsgegevens op elk moment te wijzigen. Als deze clausule over de bescherming van persoonsgegevens wordt gewijzigd, verbindt de website zich ertoe de nieuwe versie op zijn site te publiceren. De website zal de gebruikers ook ten minste 15 dagen voor de ingangsdatum per e-mail op de hoogte stellen van de wijziging. Als een gebruiker niet akkoord gaat met de nieuwe formulering van de clausule over de bescherming van persoonsgegevens, kan hij zijn account verwijderen.

Consumentenwet :

Artikel L.217-4 "De verkoper moet de goederen conform de overeenkomst leveren en is aansprakelijk voor elk gebrek aan conformiteit op het moment van de levering. Hij is ook aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat voortvloeit uit de verpakking, de montagehandleiding of de installatie wanneer deze onder zijn verantwoordelijkheid viel krachtens het contract of onder zijn verantwoordelijkheid werd uitgevoerd".

Artikel L.217-5 "Het product is conform de overeenkomst:

1° indien het geschikt is voor het gebruik dat normaliter van een soortgelijk product wordt verwacht en, in voorkomend geval :

- Indien het beantwoordt aan de door de verkoper gegeven beschrijving en de eigenschappen bezit die de verkoper aan de koper heeft voorgesteld in de vorm van een monster of een model;

- of het de kwaliteiten bezit die een koper terecht mag verwachten op grond van de publieke mededelingen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;

2° of het de eigenschappen bezit die in onderling overleg tussen partijen zijn bepaald of geschikt is voor elk bijzonder door de koper gewenst gebruik dat ter kennis van de verkoper is gebracht en door deze laatste is aanvaard".

Artikel L.217-6: "De verkoper is niet gebonden door openbare verklaringen van producenten of hun vertegenwoordigers als vaststaat dat de verkoper deze verklaringen niet kende en ze ook niet kon kennen".

Artikel L.217-7: "Conformiteitsgebreken die zich voordoen binnen vierentwintig maanden na levering van de goederen worden verondersteld te hebben bestaan op het moment van levering, tenzij het tegendeel wordt bewezen. Voor tweedehandsgoederen is deze termijn vastgesteld op zes maanden. De verkoper kan dit vermoeden weerleggen als het niet verenigbaar is met de aard van de goederen of het beweerde gebrek aan overeenstemming.

Artikel L.217-8: "De koper heeft het recht de conformiteit van de goederen met de overeenkomst te eisen. Hij kan de conformiteit echter niet betwisten door zich te beroepen op een gebrek waarvan hij bij het sluiten van de overeenkomst op de hoogte was of niet onkundig kon zijn. Hetzelfde geldt wanneer het gebrek te wijten is aan door de koper geleverde materialen.

Artikel L.217-9: "In geval van een gebrek aan overeenstemming kan de koper kiezen tussen herstel of vervanging van de goederen. De verkoper mag echter niet handelen overeenkomstig de keuze van de koper wanneer deze keuze kosten met zich meebrengt die duidelijk niet in verhouding staan tot de andere optie, rekening houdend met de waarde van de goederen of het belang van het gebrek. In dit geval is de verkoper verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, de door de koper niet gekozen methode toe te passen.

Artikel L.217-10: "Als het onmogelijk is om het product te herstellen of te vervangen, kan de koper het product terugzenden en de prijs terugbetaald krijgen of het product houden en een deel van de prijs terugbetaald krijgen. Dezelfde mogelijkheid bestaat: 1° als de in toepassing van artikel L.217-9 gevraagde, voorgestelde of overeengekomen oplossing niet kan worden uitgevoerd binnen een termijn van een maand na de klacht van de koper; 2° of als deze oplossing niet kan worden uitgevoerd zonder grote ongemakken voor de koper, gelet op de aard van de goederen en het gebruik dat ervan wordt gemaakt. De koop mag echter niet ontbonden worden als het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.

Artikel L.217-11: De bepalingen van de artikelen L.217-9 en L.217-10 worden toegepast zonder kosten voor de koper. Deze zelfde bepalingen sluiten de toekenning van schadevergoeding niet uit.

Artikel L.217-12: "Vorderingen wegens gebrek aan overeenstemming verjaren twee jaar na levering van de goederen".

Artikel L.217-13: "De bepalingen van deze afdeling ontnemen de koper niet het recht om een vordering in te stellen die voortvloeit uit redhibitorische gebreken zoals beschreven in de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek of enige andere vordering van contractuele of buitencontractuele aard die door de wet is erkend.

Artikel L.217-14: "De eindverkoper kan een regresvordering instellen tegen opeenvolgende verkopers of tussenpersonen en de producent van de lichamelijke roerende zaak, overeenkomstig de beginselen van het Burgerlijk Wetboek".

Artikel L.217-15: "De commerciële garantie strekt zich uit tot elke contractuele verbintenis van een verkoper ten aanzien van de consument met het oog op de terugbetaling van de aankoopprijs, de vervanging of reparatie van het goed of het verlenen van elke andere dienst met betrekking tot het goed, naast zijn wettelijke verplichtingen om de conformiteit van het goed te garanderen.

De commerciële garantie is het voorwerp van een schriftelijke overeenkomst, waarvan een kopie aan de koper wordt overhandigd.

Het contract specificeert de inhoud van de garantie, hoe deze moet worden uitgevoerd, de prijs, duur, territoriale reikwijdte en de naam en het adres van de garant.

Bovendien wordt duidelijk en nauwkeurig vermeld dat de verkoper, onafhankelijk van de handelsgarantie, gebonden blijft door de wettelijke conformiteitsgarantie vermeld in de artikelen L.217-4 tot L.217-12 en de garantie met betrekking tot gebreken aan het verkochte goed, onder de voorwaarden die worden beschreven in de artikelen 1641 tot 1648 en 2232 van het Burgerlijk Wetboek.

De bepalingen van artikelen L.217-4, L.217-5, L.217-12 en L.217-16 evenals artikel 1641 en de eerste paragraaf van artikel 1648 van het Franse Burgerlijk Wetboek zijn volledig opgenomen in het contract.

In geval van niet-naleving van deze bepalingen blijft de garantie geldig. De koper heeft het recht om zich hierop te beroepen".

Artikel L.217-16: "Wanneer de koper, tijdens de duur van de handelsgarantie die hem werd toegekend bij de aankoop of reparatie van een roerende zaak, aan de verkoper vraagt om een herstelling die gedekt is door de garantie, wordt een eventuele periode van immobilisatie van minstens zeven dagen toegevoegd aan de duur van de garantie die bleef lopen.

Deze periode loopt vanaf de datum van het verzoek om service van de koper of vanaf de datum waarop het betreffende item beschikbaar is gemaakt voor reparatie, als dit later is dan de datum van het verzoek om service.

Frans Burgerlijk Wetboek

Artikel 1641: "De verkoper is aansprakelijk voor alle verborgen gebreken van het verkochte goed die het ongeschikt maken voor het doel waarvoor het bestemd was of die dat doel zodanig schaden dat de koper het niet zou hebben gekocht of er slechts een lagere prijs voor zou hebben betaald als hij ervan op de hoogte was geweest".

Artikel 1648: "De rechtsvordering uit hoofde van onherroepelijke gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar na de ontdekking van het gebrek. In het in artikel 1642-1 bedoelde geval moet de vordering op straffe van verval worden ingesteld binnen een jaar na de datum waarop de verkoper van de gebreken of van het klaarblijkelijke gebrek aan overeenstemming kan worden ontheven".

Artikel 26 - Offertes voor professionals

De door ons bedrijf opgestelde offertes zijn geldig gedurende 30 dagen vanaf de datum van opmaak. Na deze termijn kunnen de in de offerte vermelde prijzen en diensten worden herzien. Tijdens promotionele periodes of verkopen kan de geldigheidsduur van offertes echter worden verkort, waarbij deze verkorting duidelijk op de betreffende offerte wordt vermeld.

Bijlage